Dynamic WT9 Doporučený

  • pondelok, 08 september 2014
  • 19753 krát

Dynamic WT9 je dvojmiestne lietadlo light sport. Svoju nízku hmotnosť dosahuje vďaka pokrokovému konštrukčnému riešeniu, použitiu najmodernejších materiálov akými sú sendvičové škrupiny a uhlíkové kompozity. Je prvým lietadlom, ktoré pri certifikácii prešlo kompletnými aeroelastickými skúškami.


 

Ako u jedného z mála lietadiel v kategórii sa môžu zákazníci rozhodnúť pre verziu s pevným alebo hydraulicky zatváraným podvozkom. Pritom už za základnú cenu dostanú zákazníci plne letuschopné lietadlo vybavené motorom Rotax 912. Bohatý sortiment dodatkovej výbavy umožňuje každému dotvoriť lietadlo podľa svojich individuálnych predstáv.

01 TRUP
lietadla je tvorený z kompozitových sendvičových škrupín, kde rozhodujúcim konštrukčným prvkom je uhlíková tkanina. To zaručuje nízku hmotnosť a súčasne vysokú pevnosť a tuhosť. Súčasťou trupu je aj 2,45 m široký centroplán, kde sú umiestnené integrálne palivové nádrže s objemom 75, 100 alebo 126 l. S trupom sú pevne spojené aj chvostové plochy klasického usporiadania. Stabilizátor má rovnaké rozpätie ako centroplán, čo zabezpečuje možnosť prepravy rozobratého lietadla v prívesnom transportnom voze alebo na nákladnom aute.


02 HLAVNÝ PODVOZOK
je tvorený laminátovými pružinami a riadenou prednou nohou umiestnenou na požiarnej stene, s odpružením gumovými povrazcami. Za príplatok je možné dodávať lietadlo vo vyhotovení s hydraulicky zatváraným podvozkom. V oboch prípadoch sú kolesá hlavného podvozka vybavené kotúčovými hydraulickými brzdami. Tie sú ovládané pákou na stredovej konzole, ktorá zároveň slúži ako parkovacia brzda.


03 RIADENIE
Je klasické, s riadiacimi pákami na oboch stranách, v základnej verzii s nestaviteľnými pedálmi nožného riadenia. Ovládanie vztlakových klapiek a vyváženia je mechanické s ovládacími pákami medzi sedadlami posádky alebo aj elektrické podľa požiadavky.


04 POHONNÁ JEDNOTKA
Základnou pohonnou jednotkou je motor Rotax 912 alebo 914 v kombinácii s vrtuľami Woodcomp, EVRA, DUC, MTV. Motor je štandardne vybavený dvomi karburátormi, elektrickým štartérom, dvojitým zapaľovaním, antikorovým výfukom a tlmičom.


05 KABÍNA
Rám krytu kabíny je vyrobený z uhlíkového kompozitu, čo zaručuje jeho vysokú pevnosť a tuhosť. Ku komfortu posádky prispieva ergonomicky vyvážené riešenie pilotného priestoru. Vnútorná šírka kabíny je 115 cm, čo je najviac v kategórii UL lietadiel. Výborný výhľad z kabíny je zabezpečený použitím na mieru vyrábaného organického skla švajčiarskej firmy Mecaplex (www.mecaplex.ch) a nemeckej firmy Josef Weiss Plastic GmbH (www.plexiweiss.de).


05 PALUBNÉ PRÍSTROJE
Základná sada palubných prístrojov sa skladá z rýchlomeru, výškomeru, kompasu, otáčkomeru, tlakomeru oleja, teplomeru oleja a teplomeru hláv valcov.


06 VÝROBA
Výroba lietadla DYNAMIC WT9 prebieha v moderných priestoroch firmy Aerospool na letisku v Prievidzi. Firma je pod dohľadom Slovenského leteckého úradu, CAA Českej republiky a nemeckého LBA. To je pre všetkých zákazníkov zárukou toho, že dostanú do rúk výrobok tej najvyššej kvality.

Najlepšia voľba

 

Naposledy zmenené utorok, 05 september 2017 09:57

Kontaktujte nás

  • homeAerospool, spol. s r.o.
  • phone+421 46 5183 200 (5:30 - 13:30 UTC)
  • mailoffice@aerospool.sk
  • mapLetisková 10
  • map971 01 Prievidza
  • mapSlovakia

Sledujte nás